A koronavírus egyik napról a másikra rajzolta át 2020. március közepén a világ és Magyarország hétköznapjait. Miközben a gazdaság szinte teljesen leállt, a vészhelyzet miatt kialakult helyzet sebességváltásra késztette az online kereskedelmet. Az online szektor gyors növekedését több termékkategória megnövekedett kereslete okozta. A tény, hogy Magyarország kormánya nem függesztette fel az online kiskereskedelmet, akár rekordközeli, 34-35%-os bővülést is jelenthet a szektorban – a GKI Digital adatai szerint.

Sok vállalat rákényszerült arra, hogy ha eddig nem is foglalkozott az online értékesítéssel, most a túlélés érdekében belépjen erre a piacra. A cégek most naponta szembesülnek az új kihívásokkal. Annak érdekében, hogy lépést tartsanak, javítaniuk kell a raktárjuk hatékonyságát, és egyszerűsíteniük kell a belső folyamataikat úgy, hogy közben költségeik csökkenjenek.

 

Az SSI SCHÄFER egyedi, személyre szabott intralogisztikai koncepcióival segíti az új és régi szereplők piacon maradását. A napjainkban sikeresnek mondható vállalatok a hagyományos kiskereskedelem és az online kereskedés keverékét ötvözik, mint például az SSI SCHÄFER partnere, az Edeka is.

A vállalati igények nagyban különböznek egymástól, és nagyon specifikusak. Ennek tükrében hat piaci szektorra specializálódott cégcsoportunk, amelyben ötvözi teljes szakértelmét: élelmiszer-kiskereskedelem, élelmiszer- és ital- kiskereskedelmi és nagykereskedelmi, egészségügyi és kozmetikai termékek, divat és ipar.

A piacvezető intralogisztikai vállalat erőssége abban rejlik, hogy olyan megoldásokat kínál, amelyek lehetővé teszik ügyfelei növekedését a változásokon keresztül. Olyan rugalmas intralogisztikai struktúrákat hoz létre, amelyek képesek a rendkívül dinamikus online kereskedelmi igények kezelésére a manuálistól ateljesen, illetve részlegesen automatizált rendszerekig.

A legfontosabb aktuális problémák, melyekkel az e-kereskedelem (nonfood) ma szembenéz:kis méretű megrendelések, alacsony rendelési soronkénti mennyiségek, hatalmas portfóliók 70.000-től akár 1.000.000 cikkszámig.

Ezen felül alapelvárás lett mára a versenyképes rendelés feldolgozási és kiszállítási ideje, a lehetőleg egy csomagban történő kiszállítás (csökkentett szállítási költségek) és a helyes mennyiségek szállítása. A rossz cikk vagy rossz mennyiség kiszállítása komoly járulékos károkat okoz, például, hogy a mai kompetitív piaci helyzetben ritkán kapnak a cégek második lehetőséget.

A gyorsan növekvő online kereskedelem igen magas elvárásokat támaszt például az élelmiszer-kereskedők intralogisztikájával szemben, ugyanis a költségek és a folyamathatékonyság erőterében az áruk hajszálpontos rendelkezésre állása döntő fontosságú. „Mai rendelés, mai kiszállítás” – ennek a magas elvárásnak kell megfelelni.

De mire is van szükség?

Az online rendelés összeállításához elengedhetetlen a folyamatok tökéletes összehangolása. A különböző hőmérsékleten tárolandó termékek egymás mellé helyezése rugalmas rendszerstruktúrát kíván egy olyan tökéletesen összehangolt, átjárható hűtési lánc megvalósítása érdekében, amely a termékválaszték egyedi karakterisztikáját is figyelembe veszi. Míg a hagyományos árukiszolgálásnál (retail&wholesale piac) a csomagolási egységeket konszolidálni kell, az E-Grocery esetében akár az is előfordulhat, hogy különálló termékeket kell komissiózni.

A teljes logisztikai lánc digitalizálódik, az e-kereskedelem folyamatos növekedése egyre összetettebb és igényesebb szállítási láncokat eredményez. Cégünk nem kizárólag az élelmiszeripart támogatja az e-kereskedelemben. Vállalatcsoportunk fejleszteni kezdte a szükséges megoldásokat és koncepciókat az e-kereskedelmi piacra. A „Fulfillment Factory” egyike ezeknek az intelligens elgondolásoknak. Ez a moduláris rendszer ideális az e-kereskedelmi alkalmazásoknál a komissiózás folyamatának és a megrendelés feldolgozásának optimalizálásában. Az áruk rendezhetők, és dinamikusan szekventálhatók a lehető legkisebb térben is. Ugyanakkor a B2C és a B2B megrendelések feldolgozása mellett a visszáru kezelést is integrálták. Ez teszi a Fulfillment Factory-t különösen érdekessé a következő termékek esetében: ruházat, cipő, elektromos cikkek, játékok, háztartási gépek, gyógyszerek, kozmetikumok és egyéb fogyasztási cikkek.

A méret alapján történő automatizálásnak köszönhető folyamathatékonyság az online kereskedők rendszertervezésének középpontjában áll, és jelentősen növeli a dolgozók hatékonyságát. Az automatizmust és a kézi folyamatokat intelligensen kombináló rugalmas, csúcsteljesítményű rendszerstruktúrák iránt itt nagy a kereslet. A klasszikus szállítási technika merev, rögzített szállítási útvonalait a nagyobb rugalmasság iránti növekvő igény miatt egyre inkább felváltják az akadálymentes szállítóeszközök, mint például a kompakt vezető nélküli szállítórendszerek. Az ergonomikus és termelékenységre optimalizált munkaállomások gördülékeny és hibátlan komissiózást tesznek lehetővé, míg a speciálisan e célra tervezett munkaállomások segítik az raktári operátorok munkáját a visszaáru leghatékonyabb kezelésében.

Az SSI Carrier és az SSI Mover függesztett zsákos szorter-rendszerek a Fulfillment Factory központi elemei. Az SSI Carriert 3 kg-ig terjedő terhelésre tervezték, míg az SSI Mover akár 10 kg súlyú rakományokat is szállíthat, miközben szükség szerint torlaszt, pufferel, szétoszt és akár leválogat a kijelölt munkaállomásokra. A tárolózsákok RFID azonosítóval vagy vonalkóddal ellátottak, melyek a hibák megelőzésére szolgálnak, illetve különlegesen megbízhatóvá teszik a rendszert.

 

Forrás: transpack.hu