Olyan nagy kiskereskedelmi láncok, mint a Selfridges bezárta a boltjait a jelenlegi világjárvány elején, és most mások is kénytelenek követni a példáját a világ minden táján. Bár ez lehet ideiglenes, ez jelentős hatással lesz még az olyan divatárú kiskereskedők értékesítésére is, amelyek erős online jelenlétet mondhatnak magukénak.

A kiskereskedelmi élelmiszerboltok és gyógyszertárak minden bizonnyal tapasztalnak pozitív trendet is. Az igény az Ocado online élelmiszerbolt szabad idősávjai iránt az Egyesült Királyságban jelenleg meghaladja a korábbiakat 1000 százalékkal, így átmenetileg leállította az alkalmazást és a honlapját annak érdekében, hogy a folyamatok újratervezésével nagyobb rendelkezésre állást tudjon biztosítani. A többi hagyományos brit piaci szereplő, mint például a Tesco és a Sainsbury’s, olyan keresletet tapasztalt az alapvető és a tartós termékekre, hogy minden tételt fejenként háromra, a nagyon keresett termékek esetében fejenként kettőre korlátoztak. És ez történik Európa-szerte, az egész Egyesült Államokban és más régiókban szerte a világon.

A személyzetet átirányították a friss árúktól a polcok újrafeltöltéshez, mivel az árú gyorsabban fogy el a polcokról, mint ahogy azzal a személyzet lépést tudna tartani. Az ügyfelek sorban állnak a boltok előtt mielőtt azok kinyitnának, ahogy a bolton belül a bevásárlókocsikkal, hogy fizetni tudjanak. Összességében ez egy aggodalomra okot adó időszak, amely nem a legjobb vásárlói élményről szól, de a vásárlók általában megőrizték nyugalmukat és elfogadó hozzáállást tanúsítanak.

Úgy tűnik, hogy egyre több vásárló az önkiszolgáló pénztári eszközöket részesítené előnyben, hogy csökkentsék a sorban állást. Ez is csökkenti azoknak a számát, akiknek szükségük van a személyzettel működő pénztárakra, és ennek előnyeit mind a vásárlók, mind a személyzet élvezi.

Egyes kiskereskedők már aktívan próbálják előmozdítani ezt az önkiszolgáló modellt, és személyzetet állítanak a bolt bejáratánál lévő eszköztartó állványok közelébe, hogy oktassák és ösztönözzék a vásárlókat ennek a vásárlás közbeni árúleolvasási formának a használatára annak érdekében, hogy ezzel segítsenek kiegyenlíteni a pénztárra gyakorolt nyomást.

Javasoljuk azoknak a kiskereskedőknek, akik kínálnak ilyen vásárló által végzett szkennelést, hogy hajtsák végre a tisztítási protokollt a készüléken minden egyes használat után, hogy azok biztonságosak maradjanak a további ügyfelek számára is. Így ugyancsak el lehet érni, hogy az eszközök a lehető leggyorsabban visszakerüljenek a töltőkre, hogy meg tudjanak birkózni a jelenlegi igénybevétellel. A készülékek tisztításáról szóló útmutató itt található.

Annak is itt lehet az ideje, hogy megfontolja hogyan lehetne a pénztár átbocsátóképességét mobil point-of-sale (POS) terminálok segítségével megnövelni. A kiskereskedők már most is nagymértékű kártya- és az érintés nélküli fizetés használat növekedést figyelhetnek meg, ami csökkenti a fizetőeszközökkel történő fizikai érintkezést. A Mobile POS ideális eszköz erre a fizetési módra, és ez már egy létező technológia.

Ha többet szeretne megtudni arról, hogy mit végez már most is jól, és mit lehetne tenni, hogy még jobban segítse a fogyasztókat megbirkózni COVID-19-cel világszerte, kérjük, látogasson el ide: Zebra Blog!