Mindössze három hét telt el azóta, hogy az Ekol Logistics elindította új irányvonatát Budapest-Köln viszonylatban, mely az első ilyen jellegű megoldás a kelet-nyugat tengelyen, ám a társaság most egy újabb irányvonatot indít Zeebrugge, Belgium és Trieszt, Olaszország között.

Ez az új csatlakozás az Ekol hálózatának dél-északi irányban történő további bővítését szolgálja, mely révén még ideálisabb összeköttetést biztosít stratégiai piacaival.

Folyamatosan dolgozunk stratégiánk megvalósításán, hogy egyre több intermodális csatlakozást kínáljunk Európában.

2017 januárjában a Földközi-tengert kapcsoltuk össze a Balti-tengerrel a Trieszt-Kiel vonat elindításával, most pedig örömmel számolunk be arról, hogy ügyfeleink számára új, közvetlen csatlakozást biztosítunk a Földközi-tenger és az Északi-tenger között. Ez az új irányvonat lesz az első közvetlen vonat, amely Törökországot, Iránt és a Közel-Keletet teljes mértékben „zöld” módon, egyetlen teherautó-sofőr nélkül köti össze a Benelux államokkal, Franciaországgal és az egész Egyesült Királysággal (Anglia, Skócia, Wales és Írország).” – mondta el Alaa Jennane, az Ekol Engineering Business Development igazgatója.

A vonat hetente két alkalommal indul majd a trieszti EMT Terminálról. Az új megoldás különféle típusú eszközökkel történő szállítást tesz lehetővé, úgymint Mega trélerek, konténerek és csereszekrények.

A Zeebrugge kikötővel és stratégiai partnerünkkel, a P&O Ferries-szel történő együttműködésünknek köszönhetően a P&O Ferries hajóival szállíthatjuk a küldeményeket Anglia kulcsfontosságú régióiba (Tilbury, Hull, Teesport), valamint további célállomásokra más partnerekkel. Erre rendkívül büszkék vagyunk.” – mondta Alaa Jennane.

Ezen szolgáltatást a Hupac fogja működtetni és az Ekol számára évente 5.000 küldemény szállítása várható.

A Hupac igazgatója, Renzo Capanni elmondta: „A Hupac örömmel fogadja az Ekolt ezen az új intermodális vonalon. A résztvevő felek bevonásával együtt sikeresen kifejlesztettünk egy élvonalbeli szolgáltatást, mely révén a Törökország és az Egyesült Királyság közötti viszonylatra rendkívül versenyképes tranzitidőket tudunk biztosítani. A Hupac rendelkezésre bocsátja saját vonatszerelvényeit, valamint a napi szintű vonatindításokat bonyolítja. Ez az új szolgáltatás ismét bebizonyítja, hogy a multimodális szállítás nagyszerű alternatívája lehet a csak közúton történő szállításnak.”

Janette Bell, a P&O Ferries ügyvezető igazgatója elmondta: „Örömmel jelentjük be az új vonat elindítását Zeebrugge-be, mely tovább bővíti az egész Európát Britanniával összekötő integrált vasúti és komp szolgáltatásunkat. A tavalyi évben kibővítettük működésünket Zeebrugge-ben, így jelenleg évente 700.000 szállítóegység számára rendelkezünk kapacitással és lehetőségünk van további növekedésre.”

Az új irányvonatnak köszönhetően az Ekol minden hónapban további 15.000 fát ment meg, valamint a Föld kilencszer történő megkerülésére elegendő üzemanyagot takarít meg. Az Ekol stratégiájának kulcsfontosságú pontját képezi a környezetbarát megoldások biztosítása.

A tavalyi évben az Ekol részesedést szerzett a trieszti EMT kikötő tulajdonjogában és további, Triesztből induló intermodális csatlakozások kialakítását jelentette be. A jelenlegi vonat így már a kikötő fejlesztését célzó stratégia része.

Az Ekolról: Az 1990-ben alapított, integrált logisztikai megoldásokkal rendelkező Ekol kiemelkedően magas színvonalú nemzetközi szállítmányozást, raktározási szolgáltatásokat, belföldi disztribúciót, külkereskedelmi és vámszolgáltatásokat, valamint ellátásilánc-menedzsment-szolgáltatásokat kínál 15 országban.

Az Ekol üzleti modelljének alapja a gondolkodásmódot, lelkesedést és tudatosságot egyesítő technológiai inspiráció, mely az ügyfelek számára egységesen integrált, összekapcsolt és innovatív megoldásokat biztosít. Az Ekol mindig egy lépéssel előrébb jár és soha nem elégszik meg kevesebbel. Mindez fokozza ügyfeleink teljesítményét és környezeti, pénzügyi és szociális előnyöket teremt. Az Ekol Európa egyik legfőbb logisztikai szolgáltatója, mely összesen 1.000.000 négyzetméter raktárterülettel rendelkezik Törökországban, Németországban, Olaszországban, Görögországban, Franciaországban, Ukrajnában, Bosznia-Hercegovinában, Romániában, Magyarországon, Spanyolországban, Lengyelországban, Csehországban, Bulgáriában, Iránban és Szlovéniában, továbbá 6 Ro-Ro hajó, heti 48 irányvonat és 5.500 jármű használatával megteremti az intermodális szállítmányozás lehetőségét. A célkitűzések teljesítése során az Ekol a munkaerőből és erőteljes disztribúciós hálózatából meríti a legtöbb erőt. A több mint 6.500 alkalmazottból álló multinacionális csapat – mely teljes mértékben a kifogástalan ügyfélelégedettségért dolgozik – létfontosságú szerepet játszik az Ekol sikertörténetében. További információ: Bogna Blasiak, Vállalati Kommunikációs Igazgató, Európa, bogna.blasiak@ekol.com, telefon: 0048 663 298 004

A P&O Ferries-ről: A P&O Ferries egy vezető páneurópai vállalat a kompozás és logisztika területén, mely nyolc fő útvonallal rendelkezik Britannia, Franciaország, Észak-Írország, Írország, Hollandia és Belgium között. A társaság által működtetett több mint 20 hajó évente 10 millió utast, 1,6 millió személyautót és 2,2 millió szállítóegységet szállít. P&O Ferrymasters nevű logisztikai üzletágával a cég a kontinensen átnyúló integrált közúti és vasúti összeköttetéseket is működtet olyan országokba, mint például Olaszország, Lengyelország és Románia. A tavalyi évben kezdte meg működését a P&O Ferrymasters tulajdonában lévő vasúti terminál az észak-romániai Nagyváradon, mely a Selyemútról érkező áruk Britanniába történő továbbítását segíti elő. Bővebb információ: Dan Bridgett, Kommunikációs vezető, telefon: 0044 7527 509 836

A Hupacról: A Hupac Európa vezető intermodális hálózatoperátora. Az elmúlt ötven év során innovatív és megbízható vasúti szállítmányozási szolgáltatásokat fejlesztettünk ki, jelentősen hozzájárulva a modális váltáshoz és környezetvédelemhez. A Hupac hálózata csatlakozásokkal rendelkezik a fő európai gazdasági területek és olyan távoli célállomások között, mint Oroszország és a Távol-Kelet. Naponta nagyjából 110, saját vasúti vagonokkal ellátott Hupac vonat közlekedik konténereket, csereszekrényeket és félpótkocsikat szállítva. Törekszünk rugalmas és megbízható szolgáltatást nyújtani. A Hupac Csoport 17 vállalatot foglal magában, melyek székhelyei Svájcban, Olaszországban, Németországban, Hollandiában, Belgiumban, Lengyelországban, Oroszországban és Kínában találhatók, valamint összesen 450 főt alkalmaznak. A Hupac társaságot 1967-ben alapították Chiasso-ban. A vállalatnak körülbelül 100 részvényese van. A részvénytőke értéke 20 millió svájci frank; 72%-a logisztikai és szállítmányozási cégek tulajdonában van, míg 28%-át vasúttársaságok birtokolják, így biztosítva a piachoz való közelséget és más vasúttársaságtól való függetlenséget. Média kapcsolat: itonndorf@hupac.com

Zeebrugge kikötője: Kapcsolattartó személy: Johan Abel, ja@mbz.be