Egy tisztán elektromos hajtású e.COBUS 3000 repülőtéri apron-buszt tesztelnek a földi kiszolgálással foglalkozó HiSERV és Wisag társaságoknál a vadonatúj Berlin Brandenburg nemzetközi repülőtéren.

Bár a demókocsi hivatalosan csak próbaüzem céljából érkezett a német főváros frissen átadott repterére, a mostani látogatás vélhetően már egy későbbi megrendelést készít elő. A 2020. október 31-én megnyitott modern légikikötő ugyanis karbonsemleges működést szeretne megvalósítani, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy lokálisan zéró emissziós autóbuszok szállítsák az utasokat a terminál épülete és a repülőgépek között. A kísérleti projekt sikere esetén kezdik meg egy teljes villanybusz-flotta működtetéséhez szükséges állandó töltési infrastruktúra kiépítését. Roland Ückert, a HiSERV ügyvezető igazgatója szerint az akkumulátoros villanybuszok apron forgalomban történő alkalmazása az ökológiai mellett gazdasági szempontból is előnyös. Ezt egyrészt a remélt kisebb karbantartásigénnyel, másrészt az üzemeltetés sajátos körülményeivel indokolta: a buszok legfeljebb 30 km/h sebességgel közlekednek a repülőtér betonján, működésük során pedig nagy az alapjárati üzem aránya, ami dízelmotoros hajtással kevésbé gazdaságos.

Az e.COBUS 3000 modell a kifejezetten repülőtéri forgalomra szánt típusokra szakosodott, wiesbadeni székhelyű buszgyártó aktuális csúcsmodellje. A 110 fő szállítására alkalmas, 3000 mm széles apron-busz 126 kWh összkapacitású lítium-titanát-oxid (LTO) akkumulátorcsomaggal rendelkezik, amely teljes lemerítettség esetén 90 perc alatt hozható 100%-ig feltöltött állapotba. A Siemens ELFA hajtásrendszerét használó jármű egy feltöltéssel körülbelül 70 kilométert képes megtenni, de a felhasználás jellegéből adódóan ennél nem is kell több.

A világszerte jóformán minden nagyobb repülőtér látképéhez hozzátartozó COBUS termékcsalád elektromos hajtású változata 2016-ban jelent meg a piacon, bemutatóját a stuttgarti repülőtéren tartották, mára pedig Európa, Észak-Amerika és Ázsia számos légikikötőjében megtalálható.

https://magyarbusz.info