Néhány éven belül sorozatgyártásba kerülhet a Daimler cégcsoport első teljesen elektromos tehergépkocsija. Az eActrost tíz partnerük segítségével már javában tesztelik: részt vesz a projektben többek közt az Edeka szupermarketlánc és a Hermes logisztikai vállalat is.

 

A hagyományos üzemanyaggal hajtott Actroson alapuló villanykamionhoz a 2016-os Mercedes-Benz Urban eTruck prototípus fejlesztése során megszerzett tapasztalatokat is felhasználták. Az eActrosba épített, két villanymotorból álló rendszer teljesítménye 250 kilowatt, azaz 340 lóerő, forgatónyomatéka pedig 970 newtonméter.

 

 

A teherautót 240 kilowattórás akkumulátorcsomaggal látták el, amely állítólag kétszáz kilométeres hatótávot biztosít – ez egy áruszállítónál azért meglehetősen kevésnek számít. Nyolcvan kilowattal három órát vesz igénybe a teljes feltöltés, 20 kilowattal azonban tizenegy órára van szükség ehhez. Az eActros amúgy kétféle kivitelben készül: lesz belőle 18 és 25 tonnás.

 

A partnerek a következő hetekben kapják meg az első tíz eActrost, a tesztüzem Németországban és Svájcban zajlik majd. A tervek szerint 2021-ben megy sorozatgyártásba a Daimler elektromos teherautója.

Forrás