A tréning célja:
A résztvevőkben tudatosuljon az előrejelzési folyamatok fontossága, minőségének kockázati jellege, képesek legyenek az igényeket követő prognosztizálási eljárások fejlesztésére, kialakítására.

Témája:
A vállalati folyamatok eredményességét alapvetően befolyásoló előrejelzési gyakorlat problémáinak feltárása, az eljárások fejlesztési megoldásainak áttekintése, az ellátási lánc belső és külső kooperációjának javítása.

Kiknek ajánljuk:
Az interaktív tréning célcsoportját az ellátási lánc menedzsment kulcsszereplői képviselik. Főként az ellátási lánc/logisztikai folyamatok tervezési vezetői és funkcionális munkatársai, kontrollerei, a termelési programok és a kereskedelmi értékesítés tervezői, értékesítés és igény előrejelzők (forecasterek), a termékek kiszolgálásában és készletezésében érdekelt vezetők és munkatársak.


A tréning ideje és időtartama:
Helyszín: 1066 Budapest, Teréz körút 38.
A tréning szakmai vezetője:Mondovics János
(okl. gépészmérnök, okl. gazdasági mérnök, címzetes docens,
ügyvezető – Bonitat Kft.)
Részvételi díj:   190 000 HUF + ÁFA

1. nap

    • Bevezetés: a koronavírus járvány okozta kihívások.
    • A résztvevők által kitöltött felmérő lapok alapján a vállalatok előrejelzési gyakorlatának összemérése (benchmark – az első benyomások), észrevételek, következtetések.
    • Néhány tipikus vállalati modell input és output tulajdonságai – kihívások az előrejelzési folyamatban. A résztvevők vállalati modelljeinek felrajzolása.
    • A vállalati értékesítési (stratégiai) terv meghatározásának folyamata. Az értékesítési terv szegmentációja, frissítésének gyakorisága, gördülő tervezés. Top-down és Bottom-up megközelítés. A résztvevők gyakorlati megoldásainak összehasonlítása.
    • A tervezés időhorizontjai: az értékesítési tervtől az igény tervezés felé. Az igénytervezés (demand planning) helye az ellátási lánc tervezési folyamatában. Az igénytervező elvárt kompetenciái (kompetencia készlet).
    • Az igénytervezés bemeneti adatai:
      • A termékek életgörbéjéből fakadó előrejelzési adat-tulajdonságok,
      • A historikus adatok (gyűjtés, adatbázisok) és azok előkészítése, tisztítása, szűrése, elemzése. Értékesítési karakterisztikák, statisztikai elemzés,
      • Az igénytervezésre ható termékcsoportosítási logikák (ABC, XYZ, FMR),
      • Előrejelzési modellek és példák,
      • Rövid távú akciók, promóciók, azok hatásai a készletezésre, termelésprogramozásra. Hatások reakció időn belül és kívül: mikor áll fejre a vevőkiszolgálási képesség? Az igények rövid távú „rángatásának” kockázatai.
    • Az előrejelzés minőségének mérése, értékelése. Mérőszámok, a spontán és a rendszeres hiba (KPI-ok: FE, FCA, MPE, MAPE, MSE, MFE, MAD, Tracking Signal). Az előrejelzés beválása, a vevő kiszolgálási színvonal és a készletszintek összefüggései. A résztvevő gyakorlatában alkalmazott KPI-ok összehasonlítása.

2. nap

    • Az igény előrejelzési adatok beépítése a vállalatirányítási rendszerbe, annak finomtervezési (rövid távú) funkciója kiszolgálására (MS Navision és SAP Demand Planning); a demand planning modulok paraméterezése, rugalmas testreszabása.
    • Az előrejelzési gyakorlat és a vállalati rendszer folyamatainak fejlesztése (úton a kollaboratív tervezés felé):
      • Az előrejelzés hozzáadott értékének elemzése (Forecast Value Added Analysis – FVAA),
      • Az előrejelzés vállalati folyamatokba való beágyazottságának és hatékony működtetésének vizsgálata; javaslat a hatékonyabb működtetésre:
        • a progresszió nézőpontja: a vállalat „ahogy van” állapota, a „lenne” állapot” és az „előre vezető út”,
        • az előrejelzés négy vezetési dimenziója (működési integráció, az előrejelzés megközelítése – felfogás, rendszerek, teljesítménymérés) menti kidolgozottság, igényesség négy fokozata,
        • az előrejelzés vállalati folyamatainak fejlesztését szolgáló audit példája; a teljesítmény serkentése (FC Champion),
        • a résztvevők vállalatai előrejelzési kultúra térképének felrajzolása; összehasonlítás, elemzések, tanulságok.
    • Az előrejelzést támogató technikák:
      • Kereskedelmi piaci mozgástér elemzése és döntés előkészítése;
      • Promóció tervezése és értékelése;
      • VMI, EDI, ECR és CRM eszközök.
    • A gyártási és logisztikai rendszer optimumát kereső (szimulációs modellezés) eljárások és a rendszer kibocsátási követelményeinek (igény előrejelzés) összefüggései.
    • Zárszó: a koronavírus járvány következményeinek lehetséges kezelése.
Tréningfelelős:Siklódy Eszter
Mobil: +36 (20) 479-4443
Tel.: +36 (1) 484-6407
E-mail: e.siklody@mle.hu