Tavaly összesen több száz személykocsi, motorvonat és mozdony újult meg. A folyamat 2021-ben sem áll meg.

A vasúttársaság kiemelt célja az üzemeltetett vasúti járművek szolgáltatási színvonalának növelése. A korábbi években megkezdett járműkorszerűsítési program eredményeként 2020-ban összesen 340 CAF-, DVJ- és DWA-gyártmányú, valamint halberstadti személykocsi, továbbá Uzsgyi dízelmotorvonat újult meg, a járművek közül 73 komfortjavításon is átesett. Megújult továbbá huszonkét mozdony is. A Bombardier Talent motorvonatokból ötöt korszerűsítettek, míg az első hatvan Stadler Flirt motorvonat közül már kilencet igazítottak hozzá a később beszerzett hatvanháromhoz. A munka idén is folytatódik: a tervek szerint 376 személykocsi újul meg, a mozdonyok közül pedig tizenhét esik majd át különböző mértékű felújításon.

A MÁV-Start körülbelül 2100 üzemben lévő járművének közel fele újult vagy újul meg 2013 óta. A különböző szintű felújításokon átesett mozdonyoknál megtörténik a motorikus átvizsgálás, a cserére szoruló alkatrészek pótlása, a külső felületi javítások, valamint a teljes újrafestés.

Évente több száz járművét korszerűsíti a MÁV-Start, többek között a Bombardier Talent motorvonatok is megújulnak (fotók: MÁV-Start Zrt.)
Évente több száz járművét korszerűsíti a MÁV-Start, többek között a Bombardier Talent motorvonatok is megújulnak (fotók: MÁV-Start Zrt.)

A következő években számos vasúti jármű beszerzése valósul majd meg. Az emeletes Stadler KISS motorvonatokból jelenleg kilenc közlekedik: öt a váci, négy a ceglédi vonalon. 2022 végéig a megrendelt negyven szerelvény mindegyike forgalomba állhat, így a főváros elővárosi forgalmát szinte teljes mértékben – a lajosmizsei, 142-es vonalat leszámítva – modern motorvonatok szolgálják majd ki.

2021 februárjáig 53 saját gyártású IC+-kocsi állt forgalomba a húsz nemzetközi forgalomra szánt, valamint hetven belföldi kocsiból álló, sorozatgyártású szériából. Folyamatban van az első osztályú, bisztrókocsival is felszerelt IC+-ok gyártása is, melyekkel várhatóan a nyári szezonban már találkozhatnak utasaink. Idén év végéig várhatóan mind a kilencven kocsi elkészül.

Januárban megérkezett Szentesre az első tram-train-prototípus is. A vasútvillamos futópróbái február végén kezdődhetnek meg, a menetrend szerinti közlekedés pedig várhatóan szeptember végétől indulhat meg Szeged és Hódmezővásárhely között.

Folyamatban van 115 villamos mozdony, ötven hibrid motorvonat és 54 új HÉV-szerelvény beszerzése, eredményes eljárások esetén  a nyertes ajánlattevőkkel a szerződések nyáron megszülethetnek. A beszerzések hozzájárulnak, hogy a jövő közlekedése biztonságosabb, zöldebb és fenntarthatóbb legyen.

https://iho.hu