Az első dedikált cargo járat, egy Boeing 747 típusú óriásgép érkezésével a BUD Cargo City megkezdte működését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A világszínvonalú logisztikai központ az elmúlt évek egyik legnagyobb repülőtér-fejlesztési projektje, amely mától a légi teheráru szállítás kelet-közép európai kapujaként működik.

Tavaly novemberben avatta fel a Budapest Airport a BUD Cargo City névre keresztelt légiáru kezelő központot a ferihegyi repülőtéren.

A reptérüzemeltető hétfői közleménye szerint az új komplexum a mai napon fogadta első dedikált cargo járatát, a Jumbo Jet érkezése egyúttal szimbolikus pillanat is a repülőtér történetében: a létesítmény ezzel zökkenőmentesen megkezdte az üzemelést, megalapozva a Budapest Airport és a magyar gazdaság várható régiós iparági vezető szerepét.

A létesítmény egy 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből, valamint egy 11 650 négyzetméteres speditőrépületből áll, amelyhez egy óriási, 32 000 négyzetméter alapterületű forgalmi előtér kapcsolódik.

Az előtéren egyidejűleg akár két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing 747-8F típusú repülőgépet is ki lehet szolgálni.

A BUD Cargo City megnyitásával évi 150 000 tonnáról akár évi 250 000 tonnára emelkedik a budapesti repülőtér légi teheráru kezelő kapacitása.

A BUD Cargo City nemcsak professzionális környezetet, hanem komoly versenyelőnyt biztosít a légi teheráruszállítási iparág szereplői számára, hiszen a cargo forgalom minden eddiginél hatékonyabb kiszolgálását teszi lehetővé azáltal, hogy egy időben, egy helyen biztosítja a piaci szereplők együttműködését.

A BUD Cargo City-nek és a tervezett további beruházásoknak köszönhetően most megnyílt annak a lehetősége, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon.

 

Forrás: airportal.hu

Kép forrása: Budapest Airport (Hétfőn hajnalban a Cargolux Boeing 747-es áruszállítója volt az első repülőgép, amelyet a Cargo City forgalmi előterén szolgáltak ki)