A gyártól a kereskedőig egy logisztikai láncon keresztül jutnak el a kész autók, ebben a számos felet érintő folyamatban azonban nehéz a gyártónak terméke állapotát pontosan megfigyelni. Ezt Eric Gettemy, a Logistical Data Services (LDS) elnöke is osztja, szerinte egy jó rendszer az eredményesség kulcsa.

Az LDS egy öt éve alakult, 87 helyszínen 250 dolgozót számláló analitikai és kármegelőzési rendszereket fejlesztő harmadik fél. Platformjuk segítségével ügyfeleiket fontos adatokkal látják el azok termékeivel kapcsolatban valós időben, ezzel biztosítva, hogy a logisztikai partnerek kezében is megfelelő állapotban vannak termékeik, illetve, hogy a láncolat gördülékenyen és pontosan működik. Egy ilyen, egységes rendszerre nagy kereslet mutatkozik a piacon Gettemy szerint.

Az adatok kezelése

A rendszer lelke egy mobilalkalmazás, melyen keresztül teljeskörű ellenőrzések, hitelesítések folytathatók egy okostelefon vagy egy szkenner segítségével a gyártástól az értékesítésig, így a különböző időben és helyekről származó információk egy felületre gyűjtve jelennek meg.

A vizsgált autó alvázszámának beszkennelésével fényképek csatolhatók esetleges sérülésekről. Ezek a felhőbe egy átfogó kárjelentés részeként feltölthetőek, melyhez aztán a további szállítmányozók is hozzáférnek. A cég járművek millióit vizsgálja meg, a különböző források bejegyzéseit összegzi, majd átfogó képet alkot az autókról. A gyártó ehhez hozzáfér, és termékének állapotát, szállítási folyamatban elfoglalt helyét felügyelni tudja, így az esetleges sérülések vagy késedelmek oka sokszor azonnal feltárható, megoldható.

A gyárból a szalonokig

Az LDS az autóipari beszállítói láncok és az azokat támogató szolgáltatói réteg mindenféle szereplőjével dolgozik a vasutaktól az autógyártókon át a biztosítókig.

Egy gyártó éppen négy szalonjában teszteli a technológiát, az egész Észak-Amerikára kiterjedő bővítés pedig tervben van. A rendszer segítségével egyszerű és gyors a beérkező autók regisztrálása és átvizsgálása.

Egy másik nagy előny, hogy az automatikus email értesítésnek köszönhetően a kereskedés nyitvatartási idején kívül, esetleg rossz helyre leszállított autóról tudjon a szalon, így biztosan át tudják vizsgálni a terméket az előírt 48 órán belül, hogy legyen idejük egy esetleges reklamációra.

A rendszer rögzíti az átadás-átvétel pontos idejét, GPS segítségével a helyét is, illetve az átadó és átvevő feleket, így egy esetleges kártérítési eljárás sokkal gyorsabb és méltányosabb lehet. Hasznos újdonság továbbá, hogy a gyártónak nem kell csupán a szállítmányozó visszajelzésével megelégednie, a kereskedés is automatikusan informálja egy-egy megérkezett autóról. Ez nemcsak a szalonok esetében működik — ha szerződött partnerek, akkor például különböző extrákat gyártó cégek, vagy éppen autókölcsönzők is hasonlóan átláthatóak lesznek. A cég természetesen gondoskodni fog az adatátvitel technikai feltételeiről.

Segít a nyomon követés

A rendszernek például az USA-Mexikó határon van jelentősége, ahol gyakori eset a kulcsok eltűnése.

A cég később egy olyan folyamatot is kifejlesztett, amely lehetővé teszi, hogy a tehervonatokra gyorsabban lehessen felrakodni a járműveket, ezzel is csökkentve az állási időt.

Ügyfeleik termékeinek követésére számos megoldást kínál az LDS, melyekből általában meg is születik a megfelelő választás, majd eredmény. Kérésre akár ügyfeleik informatikai rendszerét is testre szabják, hogy még inkább felhasználóbarát, ezáltal pedig átláthatóbb legyen a nyomkövetés.

Gettemy szerint ügyfeleik visszajelzései alapján a cég innovatív megoldásai, határozott elképzelései és a hatékonyabb szállítmányozásért folytatott törekvései kifizetődőnek látszanak, a cél az ipar minél nagyobb mértékű meghódítása — tudta meg az Automotive Logistics.

 

Forrás: autopro.hu