A hétkocsis szerelvények 2022 végétől közlekednek Ausztriából Olaszország felé.

Az ÖBB és a Siemens Mobility február 23-án mutatta be Bécsben az újgenerációs Nightjet szerelvény első festett kocsiszekrényét és külső formatervét. Az ÖBB eddig tizenhárom szerelvényt rendelt meg a Siemenstől, az év folyamán pedig még további húsz szerelvény gyártásának lehívására van lehetőség.

Az újgenerációs, hétkocsis nightjet szerelvény két ülőhelyes kocsiból, három fekvőhelyes és két hálókocsiból áll. A szerelvényeknek a legkorszerűbb külső és belső elemekkel lesznek felszerelve, ami az utazás kényelmét és színvonalát emeli. A fekvőhelyes kocsik új koncepciója lényegében mini-lakosztályokat kínál az egyedül utazók számára, így a kellemes utazás után kipihenten érkezhetnek meg a célállomásra. A hálókocsiban pedig saját WC és zuhanyzó is van minden standard és deluxe fülkében. A korábban megszokott normál típusú fülkék is helyet kapnak, viszont új formatervezésű elemekkel. Újdonság, hogy már wifi szolgáltatás is lesz.

A vonatok akadálymentesítettek, minden szerelvényben van egy alacsonypadlós többcélú térrel ellátott  fekvőhelyes kocsi is.

Leonore Gewessler, osztrák klímavédelmi miniszter a bemutatón úgy nyilatkozott, hogy a klímaválság elleni harcban Európának még inkább klímabarát mobilitásra van szüksége. Egy erős és kiterjedt éjszakai vonathálózatnak ebben különösen fontos szerepe van. Ezért fektetnek be mintegy 500 millió eurót az éjszakai vonatok jövőjébe a következő években. Ebből a beruházásból fogják finanszírozni a további húsz nightjet szerelvény beszerzését is. A nightjetek megvásárlásával tovább bővül az ÖBB járműflottája, aminek köszönhetően újabb célállomásokat el tudnak majd érni, s több éjjeli vonatjáratot is tudnak indítani. A nightjet márkanév alatt közlekedő éjszakai járatok a legalkalmasabbak az európai nagyvárosok közötti utazásra.

Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója hozzátette, hogy helyes volt a 2016-ban hozott döntés az európai éjszakai vasúti járatok piacára történő belépésről és az éjszakai járathálózat kitartó bővítéséről. Jelenleg az ÖBB a legnagyobb éjszakai vasúti járatüzemeltető Európában. Az új és modern járművek beszerzése lehetővé teszi, hogy továbbra is úttörő szerepet töltsön be az osztrák vasúttársaság ezen a piacon. Az új, korszerű nightjet vonatok az utasok igényeit helyezik a középpontba, nagyobb kényelmet és személyes teret kínálnak az utazás során.