fbpx
EZ LESZ A ZÖLD JÖVŐ A LOGISZTIKÁBAN

EZ LESZ A ZÖLD JÖVŐ A LOGISZTIKÁBAN

1979_E3VA6137_220210

E-kamionnal erősít a Metrans és a WIN Capital elsőként a hazai konténeres áruszállításban.

Kigördült Magyarország első elektromos meghajtású konténerszállító kamionja a Metrans csepeli vasúti termináljáról. A környezetbarát e-kamion a konténeres vasúti szállítással foglalkozó Metrans Csoport közúti fuvarozó partnere, a WIN Capital Kft. flottájának részeként áll forgalomba. Az új elektromos kamion segítségével elsőként válik lehetővé Magyarországon a konténeres áruk vasúti-közúti kombinált szállításának teljesen karbonsemleges formája – áll a cégek sajtóközleményében.

Az új, környezetbarát jármű (fotók: Vörös Attila)

Az új, környezetbarát jármű (fotók: Vörös Attila)

Stratégiai cél: a teljesen karbonsemleges konténeres áruszállítás

A Metrans stratégiai célja a széndioxid-kibocsátás nélküli, teljes mértékben klímabarát áruszállítás. A vállalat a legmodernebb, energiatakarékos, elektromos és hibrid mozdonyokkal rendelkezik, konténertermináljain korszerű elektromos konténerdarukat és rakodógépeket használ, vontatási energiaigényének nagy részét környezetbarát zöldárammal biztosítja. Fennmaradó CO2-kibocsátását pedig nemzetközi emissziócsökkentő beruházásokkal hozza egyensúlyba a vállalat, hogy globális karbonlábnyomát nullára csökkentse. Éghajlatvédelmi programja keretében a Metrans Csoport 2021-ben egy év alatt több mint 45 ezer tonna széndioxid légkörbe jutását előzte meg és váltotta ki alternatív, környezetbarát megoldásokkal.

Érkezik az első doboz

Érkezik az első doboz

Vasúti szállítással és e-kamionnal a klímavédelemért

A Metrans Csoport környezetvédelmi stratégiájának részeként immár nemcsak vasúton, hanem közúton is karbonsemleges megoldást kínál az első hazai elektromos konténerszállító kamion segítségével. A Metrans közúti fuvarozó partnere, a WIN Capital flottájában forgalomba álló új e-kamion elsődleges feladata lesz a vasúton érkező nemzetközi konténeres szállítmányok közúti célba juttatása, méghozzá CO2-kibocsátás nélkül, teljesen klímasemleges módon. Magyarországon a Metrans kínálatában jelenik meg először a konténeres áruk vasúti-közúti integrált szállításának 100%-osan karbonsemleges, klímabarát módja.

„A Metrans Csoport hazai és nemzetközi szinten is maximálisan elkötelezett a karbonsemleges, zöld logisztika mellett. A vasút eleve a lehető legkörnyezetkímélőbb szállítási mód, és a Metrans-nál ezen túlmenően is aktívan teszünk a klímavédelemért – anyavállalatunkkal, a HHLA konszernnel közösen. Kiemelt célunknak tekintjük a széndioxid-kibocsátás csökkentését a kombinált szállításban, ezért a csepeli Metrans-terminálról ma induló első hazai e-kamion különlegesen fontos a számunkra. CO2-semleges stratégiánk részeként, eddigi klímavédelmi lépéseinket további környezetbarát fejlesztések követik majd. Ilyen lehet a Metrans-terminálokon tervbe vett elektromoskamion-töltő állomások kiépítése a jövőben” – mondta el Kiss Péter, a nemzetközi Metrans Csoport elnök-vezérigazgatója.

„A WIN Capital jelenleg Magyarországon a környezetvédelem élharcosa a logisztikában. A zöld jövő ebben a nehézgépjármű-kategóriában csak most ébredezik a tisztán elektromos meghajtással, azonban mi már most megkezdtük a kibocsátásmentes működést és azonnal elérhető megoldást tudunk biztosítani az ügyfeleinknek. Külön öröm számomra, hogy a Metrans Csoportot tudjuk támogatni az intermodális iparágon belül az első tisztán elektromos járművel, ami a közúti konténerszállításban működik” – fogalmazott Szemerey Loránd, a WIN Capital Kft. tulajdonosa és ügyvezetője.

Szemerey Loránd (b) átadja a jármű jelképes kulcsát Kiss Péternek (j)

Szemerey Loránd (b) átadja a jármű jelképes kulcsát Kiss Péternek (j)

Tények és adatok az első hazai elektromos konténerszállító kamionról

A Metrans csepeli termináljáról ma kigördült új elektromos kamiont a WIN Capital állította üzembe. A prototípust egy DAF XF Super Space Cab típusú járműből alakították át. Az átalakítás – az új elektromotorral és az akkupakkokkal együtt – mindössze 130 kilogrammal növelte meg a jármű saját tömegét. Az e-kamion össztömege nem változott, tehát gyakorlatilag ugyanazt a szállítási teljesítményt nyújtja, mint belsőégésű motorral szerelt gyári állapotában. Az új elektromos kamion mintegy 200 kilométer hatótávolsággal rendelkezik teljes terheltség mellett is. Az e-kamion fedélzeti töltőberendezése 400 voltos, 64 amperes egyenárammal 5 óra alatt tölti fel 100%-ra az akkumulátorokat. Gyorstöltő használatával a töltési idő 2 órára csökkenthető. Az e-kamion nemcsak a klímát védi, de a zajszennyezést is csökkenti: indítása mindenféle hanghatás nélkül történik, alapjárati motorhang nincs, indulás után is csak egy halk „trolihang” jelentkezik menetzajként.

A Metrans Csoport a német Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) intermodális, azaz vasúti-közúti kombinált áruszállítással foglalkozó leány­vállalata, több mint 10 országban van jelen, Európa egyik piacvezetője ezen a területen. Első saját tulajdonú magyarországi konténerterminálját a Metrans 2017-ben nyitotta meg Budapesten, Csepelen. 2021-ben pedig lerakta következő hazai termináljának alapkövét is Zalaegerszegen. A Metrans fő profilja a termináltól terminálig történő nemzetközi konténeres vasúti áruszállítás, de számos esetben közúti partnerek bevonásával „háztól-házig” történő kombinált logisztikai feladatokat is teljesít.

Forrás: https://iho.hu/