A világon elsőként Békéscsabán építette ki legújabb raktárirányítási megoldását a Wienerberger. A beruházás forradalmasítja a vállalat raktárkezelési folyamatait, és eredményeként már kültéren is digitálisan nyomon követhető az összes termék.
Az építőiparban ma is megbízhatóan működnek a régi módszerek, de a digitalizáció betörésével megváltoztak a vásárlói igények. A vevők egyre pontosabb információt szeretnének kapni az egyes termékekről és az elérhető készletek mennyiségéről.
A Békéscsabán idén ősszel elindított új, komplex end-to-end (E2E) raktárirányítási rendszer (amely az SAP Warehouse Management modulját és a Wienerberger Digital Stockyard fejlesztését ötvözi) példaértékű lépés a cégcsoport digitális átalakulásában. Lehetővé teszi a gyártástól a vevők kiszolgálásáig terjedő teljes folyamat digitalizálását, a raklapazonosítástól kezdve, a fuvarozók személyes bejelentkezésén át, egészen a kiszállításig.
Az első hónapban tapasztalt eredmények már most jelentős javulást mutatnak: a cserépkomissiózás 22%-kal gyorsabb lett, a nem kerámia kiegészítők összekészítése 50%-kal javult, a fordulóidő 10%-kal rövidült, míg a hibaszám jelentősen lecsökkent. Emellett az új emberek betanulási ideje két hónapról két hétre csökkent, a teljes 7 hektár alapterületű raktáron található mintegy 1000 cikk ciklikus készlet ellenőrzéséhez is kevesebb mint 14 nap elegendő a korábbi több hónap helyett – olvasható a Wienerberger Magyarország közleményében.
A projekt sikere után a vállalat úgy tervezi, hogy 2025-ig minden magyarországi telepére kiterjeszti a rendszert.
Forrás: transpack.hu