Mert Hajdú-Bihar megyében az elmúlt öt évben 40%-kal nőtt az ipar teljesítménye, és a dinamikus fejlődéshez szükség van szakértelemre és megfelelően képzett munkaerőre.
Az elmúlt években a kkv-k mellett, több jelentős – köztük az autóiparban is érdekelt – cég jelent meg Debrecenben, amelyek eddig több mint hatezer új munkahely létrehozását jelentették be (pl.: Thyssenkrupp, Schaeffler, Vitesco). Ez azt jelenti, hogy új távlatok nyílnak a térségben számos területen, a gazdaság mellett a munkahelyteremtésben, az oktatásban és a közlekedési infrastruktúrában is.
A Déli Ipari Parkban a Deufol építi az egyik legmodernebb európai csomagoló és logisztikai üzemet, amely 120 új munkahelyet teremt Debrecenben, és a jövőben a cívisvárosból nyújtja majd szolgáltatásait a magyar és a román piac számára, majd a következő bővítés során újabb csarnokokat építenek és további nyitott terekkel bővítik a területet. A Déli Ipari Parkban további két német cég lelt már otthonra – a Deufol fő partnere – a Krones üzeme már működik, a Vitesco Technologies gyára szinte kész, valamint az ITK Holding is megvásárolta azt a területet, ahol a buszgyárát építi majd fel.
A BMW-gyárnak otthont adó Debrecen melletti Észak-nyugati Gazdasági Övezet 400 hektáros területének előkészítésén tavaly január óta dolgoznak, és az előzetes becslések szerint az idei évtől kezdődően újabb cca. 6 ezer ember dolgozik majd a gyár és annak környezete építési munkálatain. (Érdekesség: míg Debrecen belvárosa 360 hektáron terül el, a BMW-gyár területe 400 hektár.)
A jövőben a BMW autóipari beszállítói a Déli Ipari Parkban helyezkednek majd el. A BMW Debrecenben már megnyitotta irodáját, a leendő munkatársaikat nagy gondossággal választják ki. Fontos szempont számukra, hogy megfelelően képzett munkaerő álljon rendelkezésre. A BMW-beruházás nemcsak Debrecennek, hanem az egész megyének, a Tiszántúlnak szab új irányt, aminek a hatása a határon túli területekre is kiterjed. A cél a „Hárommilliós régió”, azaz a Debreceni régióközpont kialakítása.
A Magyar Logisztikai Egyesület Felsőfokú logisztikai menedzser képzésének tematikája egyedülálló a hazai oktatási palettán, az oktatott szakmai tárgyak lefedik a logisztikai ágazat minden területét, valamint naprakész gyakorlati tudást adnak.
Amennyiben Ön nyitott az új ismeretek befogadására, és rendelkezik bármilyen felsőfokú végzettséggel, vagy logisztikai ügyintéző OKJ-s végzettséggel, vagy hallgatói jogviszonnyal a szakterületnek megfelelő felsőfokú oktatási intézményben, vagy rendelkezik 3 éves logisztikában eltöltött szakmai tapasztalattal, akkor Önnek szól a Felsőfokú logisztikai menedzser képzés.
Debrecen régióközpontként pozícionálja magát. Ebbe a régióba hazánk és Szlovákia keleti részét, Ukrajnából Kárpátalját, és Románia észak-nyugati régióit veszik figyelembe, illetve Szolnok, Miskolc, Nyíregyháza, Kassa, Eperjes, Ungvár, Beregszász, Szatmárnémeti és Nagyvárad is ebbe a régióba tartozó nagyobb város. Debrecen a hárommilliós régióban logisztikai szempontból is fontos helyet foglal el. Van autópálya, vasút és nemzetközi repülőtér is. További nem titkolt cél a 2030-as évekre a másfélmilliós forgalmú reptér, valamint a gyorsvasút fejlesztése Románia irányába, valamint a régió (Nyíregyháza, Hajdúnánás és Hajdúböszörmény) több ipari parkjának együttműködése.
Magyar Logisztikai Egyesület