ORSZÁGOS KAMPÁNY KERETÉBEN MUTATJA BE BALATONI FEJLESZTÉSEIT A NIF ZRT.
A belföldi turizmusban hazánk fő turisztikai vonzerejét a Balaton jelenti, amelynek közlekedési-infrastrukturális fejlesztése kiemelt jelentőséggel bír. A NIF Zrt., a 2015-től kezdődő időszakban, jelenleg és a közeljövőben is számos jelentős vasúti, közúti és kerékpáros beruházást valósított és valósít meg, illetve tervez a Balatonon és a Balaton vonzáskörzetében. Régiós beruházásainak bemutatását a NIF Zrt. egy kommunikációs kampányra fűzte fel, amelynek részeként a vizualitásra kiemelt hangsúlyt fektetve, két kisfilmet is készített. A 2021. május 28-án tartott siófoki kampányindító rendezvény keretében Nagy Róbert, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója bemutatta a társaság 2021-es imázsfilmjét, és ezzel útjára indította a NIF Zrt. elsősorban online-fókuszú kéthónapos médiakampányát is.
„Mai indító rendezvényünkön szeretnénk Önöknek bemutatni kommunikációs kampányunk központi elemét, a NIF Zrt. – egyébként első – imázsfilmjét. Az elkészült film a technikai, műszaki részletek és adatok helyett érzéseket, valamint hangulatokat közvetítve utal arra, hogy a Balatonon élők és nyaralók, a Balaton mellett kikapcsolódók, de a Balatonra igyekvők is egy fejlettebb, sűrűbb és biztonságosabb infrastruktúrát használva gyorsabban és kényelmesebben juthatnak el azokhoz az élményekhez, amelyek miatt a Balatont választották.” – nyitotta meg az eseményt Nagy Róbert, a NIF Zrt. vezérigazgatója.
A hazai turizmusban idén kiemelt figyelem irányulhat majd a balatoni régióra. Kifejezetten intenzív turisztikai szezon várható a Balatonon, így a szezon kezdetén a NIF Zrt. balatoni beruházásai fokozott jelentőséggel bírnak majd. Infrastrukturális fejlesztéseinknek köszönhetően a Balaton zökkenőmentes elérése, de a tó körüli utazás is, mind autóval, vagy vonattal gyorsabbá és biztonságosabbá vált és válik a jövőben is.
Vasúti beruházásaink komfortos, utasbarát közlekedés megvalósítását tették lehetővé a Balaton körül, ezzel együtt az északi és a déli part megközelítése a kiszámítható vasúti menetrend és csökkenő menetidő miatt még gyorsabbá vált. Az akadálymentesítés jegyében több balatoni állomás és környezetük újul és újult meg.
A kerékpáros közlekedés szempontjából a fejlesztések fontos elemeként kell megemlíteni a Budapest-Balaton kerékpárútvonal és a Balatoni Bringakör beruházásokat, amelyek szebb és korszerűbb infrastrukturális feltételeket biztosítanak a sportoláshoz és a kiránduláshoz.
Lényeges a fejlesztések zöld aspektusa: a vasúti pálya átfogó felújítása, a villamosítás, ezzel együtt az új villanymozdonyok forgalomba helyezése nagymértékben járul hozzá a közlekedés okozta környezeti károk csökkentéséhez. Ez a környezetbarát megközelítés a kerékpáros beruházások esetében is kiemelt szempont.
Az országos kampány folytatásaként a NIF Zrt. 2021. május 29-én résztvevő versenyzőként és együttműködő partnerként is jelen lesz a Tour de Balaton kerékpáros versenyen. Ennek keretében a NIF Zrt. több Balaton körüli frissítőponttal és egy hivatalos NIF standdal is várja a látogatókat.
Tartsanak velünk a Balatonra, tekintsék meg a NIF Zrt. 2021-es balatoni imázsfilmjét az alábbi linkre kattintva:
FONTOS KÖZLEKEDÉSI VÁLTOZÁS LÉPETT ÉLETBE MISKOLCON
A miskolci Y-híd megvalósítása rendkívül látványos szakaszába ért: az „Y” Vörösmarty utca – Tiszai pályaudvar tengelyén a föld alatt elkészült a cölöpalapozás és már a hídpillérek is szemmel láthatók. Befejeződött a Martinkertváros közlekedését segítő terelőút építése is, amelyet szombat óta használhatnak a közlekedők.
Y-híd építése
A hídpilléreken már elhelyezték a mintegy 25 méter távolságot áthidaló előregyártott gerendákat és rövidesen a Kisfaludy utca felé vezető ág cölöpalapozása is megkezdődik.
Az Y-híd leendő központi része alatti nehézállványozás is jórészt felállításra került, ez a rendkívül sűrűn elhelyezett „állványerdő” a hídszerkezet betonozása során kerül teherviselő szerepbe, mert az Y alak közepén nem előregyártott gerendák, hanem helyben készülő vasbetonfelszerkezet épül.
Ütemezetten halad a legó-kockákra hasonlító előregyártott támfal elemek helyszíni összeállítása is, már több helyen látható a végleges helyén ez a támfal szerkezet.
Csokonai utca meghosszabbítása
Az elmúlt hónapokban a beruházó NIF Zrt., Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője, a kivitelező He-Do Kft., Veres Pál Miskolc polgármestere, a város önkormányzata, és a Kormányhivatal rendszeresen egyeztetett a beruházás részleteiről és a Csokonai Vitéz Mihály utca Fonoda utcáig történő kiépítéséről. A közös munka eredményeként, valamint az érintett lakosság támogatásának köszönhetően a szoros ütemezés betartásával elkészült az egy km hosszú, 2×1 sávos, 6,5 méter széles burkolatú új útszakasz.
A terelőútként is funkcionáló utat szombat reggeltől használhatják a személygépkocsik és a tömegközlekedési járművek. Fontos megjegyezni, hogy az új útszakaszon teherforgalom nem közlekedhet.
Az útszakasz lehetővé teszi Martinkertváros közlekedésének fenntarthatóságát az Y-híd megépítéséig hátralévő mintegy másfél éves időszakban.
A Fonoda utcáig meghosszabbított Csokonai utca az Y-híd megépülését követően is – a városi úthálózat teherforgalom elől továbbra is elzárt útjaként – kényelmes alternatív, kiegészítő kapcsolatot biztosít majd Martinkertváros és Szirma, valamint a Miskolc északi és keleti városrészei közötti, valamint az érintett utcában lévő ingatlanokat érintő közlekedésben.
Csöbör Katalin, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „Az alternatív út megépítése nem volt része az Y-híd projektnek, ezért nagyon örülök, hogy sikerült letárgyalnom és megszereznem azt a többletforrást, amelynek köszönhetően végül megvalósulhatott az elkerülő út. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatta az elképzelést, és kezdeményezésemre hozzájárult az alternatív út megépítéséhez.”
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató helyettese elmondta:„A Csokonai utca meghosszabbítása az érintett szereplők szoros együttműködésének és extra teljesítményének köszönhetően valósulhatott meg a hasonló jellegű utaknál jóval gyorsabban.
Így gyakorlatilag az eredeti ütemtervhez képest érdemi változtatás nélkül történhetett meg az az ütemváltás, amely lehetővé teszi a Kisfaludy utcai ág megépítését, ezáltal az egész projekt előrehaladását.
Mind a most elkészült terelőút, mind pedig az Y híd már látható elemei – köztük a speciális állványzat – kiemelkedő szakmai, mérnöki teljesítmény eredményei.”
2021. május 16-án (vasárnap) reggeltől Martinkertvárosból a Pfaff Ferenc utca irányába már nem lehet áthaladni, mert a Kisfaludy utcai felüljárót és a vasúti átjárót lezárták, mivel annak területe szükséges az Y-híd Kisfaludy utcai ágának építéséhez.
Az új forgalmi rendről tájékoztató táblákat helyeztek ki, ezzel megkönnyítve a közlekedők számára a helyes útirány megválasztását.
Kerékpáros fejlesztések
Az Y-hídon kerékpáros útvonalat, a híd alatt átvezető szakaszon kerékpárutat terveznek az önkormányzattal és a városi kerékpáros szervezetekkel közösen.
A Kisfaludy utcán meglévő felüljáró mellé új hidat terveznek, amely által új lehetőségek nyílnak majd a városi kerékpáros-hálózat fejlesztésében is. Jelenleg a meglévő szerkezeti elemek állapotfelmérését és statikai vizsgálatát végzik azok hídalapozásként való felhasználhatóságához.
A Sorompó utcánál is tervezik a vasúti átjáró kerékpáros átvezetését, az útvonal kialakítása a híd szerkezetépítési munkáit követően, az építkezés utolsó fázisában lesz lehetséges.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd Ft értékben.
ÚJ VASÚTI HÍDON KELHETÜNK ÁT A DUNÁN
A dinamikus mérések során két összekapcsolt és párban hajtott M62 mozdony különböző sebességgel haladt végig a hídon, 5, 20, 40, 60 és 80 km/h-val. A folyamat egyik látványos része volt, amikor a jármű a híd közepéig elérhető maximális sebességnél hirtelen fékezett, majd teljes sebességgel indult újra. A BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének szakemberei mérték a hídszerkezet különböző részein bekövetkező alakváltozásokat.
A héten végrehajtott próbaterhelések sikeresen zárultak, így vasárnap este megindult a menetrend szerinti vonatforgalom az új hídon. A korábban tervezett 21:30 helyett már 20 órakor feloldották a vágányzárat.
A forgalom felvételének időpontjára az új hídon korszerű távfelügyeleti (monitoring) rendszert építettek ki, melynek alkalmazása lehetővé teszi a hídszerkezetek állapotváltozásának folyamatos nyomon követését. A rendszer célja, hogy a felügyelet során időben tervezhetők legyenek az esetlegesen szükséges beavatkozások, ezzel segítve a fenntartási tevékenységet.
Mindeközben megkezdődött a középső hídszerkezet bontása, hogy annak helyére is megépülhessen az új szerkezet.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztése az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság beruházásában valósul meg. A kivitelezést a Duna Aszfalt Út- és Mélyépítő Korlátolt Felelősségű Társaság végzi nettó 35 921 393 827 Ft értékben. A Déli összekötő vasúti Duna-hidat a Déli Körvasút fejlesztésének részeként korszerűsítik.
A Déli Körvasút – a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. együttműködésében megvalósuló – fejlesztésének célja, hogy több elővárosi vonat közlekedjen az agglomeráció és Budapest között, a vasút pedig az új megállók és kapcsolatok révén versenyképessé válhasson, és nagyobb szerephez jusson Budapest közlekedésében. Ilyen nagyságú és jelentőségű vasútfejlesztés Budapest belső területén több mint 100 éve nem történt. Hosszú évtizedek óta ez az első olyan vasúti beruházás, amely Budapesten belül új megállókkal és sűrűbb vonatkövetéssel az ingázók mellett a városban közlekedők hasznát is szolgálja. A fejlesztés eredményeként a szakaszon az elővárosi vonatok 8-10 percenként járhatnak majd, összekötve az érdi, a budaörsi és a környező budai agglomerációt, Budafok-Nagytétényt, Kelenföldet, az újbudai egyetemvárost, a Soroksári út térségét és a Népligetet Kőbánya-Kispesttel, a reptérrel és a pesti agglomerációval. A projekt révén Budapest jelentős közúti forgalomtól és ennek révén légszennyezéstől mentesülhet. A beruházás részeként bővül kettőről három vágányosra a Déli összekötő vasúti híd. Az új hídszerkezet megépítése után következik a meglévő két hídszerkezet újra cserélésére.