fbpx
Nemzetközi tanácskozás a vízi szállítás feltételeinek javításáért

Nemzetközi tanácskozás a vízi szállítás feltételeinek javításáért

Duna-Fekete-tenger régió

Nemzetközi tanácskozás a vízi szállítás feltételeinek javításáért

Budapest, 2017. október 16. – Budapesten megkezdte munkáját a DBS (Duna-Fekete-tenger) Kapurégió projektbizottsága. A Duna menti ország kikötői szervezetei, valamint az érintett országos és helyi hatóságok képviselői a kétnapos tanácskozáson meghatározzák, hogy a legközelebbi időszakban milyen intézkedéseket kell tenni a Közép-Európa és a Fekete-tenger, valamint a Kaszpi-tenger és a Távol-Kelet közötti tengeri és belvízi áruszállítás vonzóbbá tétele érdekében. A projektet a Duna Transznacionális program és Magyarország által biztosított forrásokból valósítják meg.

A tanácskozás házigazdája a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Zrt. (BSZL), Közép-Európa egyik legkorszerűbb és leggyorsabban fejlődő közforgalmú kikötője. Marján Miklós, vezérigazgató üdvözlő beszédében a regionális együttműködésben rejlő fejlődési potenciált az általa irányított társaság gyors fejlődésével illusztrálta.

A DBS Kapurégió projektbizottságának tagjai ugyanis ellátogatnak a több mint 160 hektáron működő trimodális logisztikai központba, amelynek árbevétele minden évben kétszámjegyű növekedést ér el. Egy év leforgása alatt a hajóforgalom bővülése tonnában és a rakodott uszályok számát tekintve is meghaladta a 10 százalékot. A szolgáltatásai iránti kereslet növekedésére jellemző, hogy három év alatt 40 ezer négyzetméter korszerű raktárépületet kellett megépíteni és 50 ezer négyzetméter technológiai kiszolgálásra alkalmas burkolt területet létesíteni. A bérraktár és -iroda kapacitásokat gyakorlatilag 100 százalékban igénybe vették az ügyfelek.

A vezérigazgató elmondta, hogy a társaság eddig több mint 20 milliárd forint értékben hajtott végre fejlesztéseket, amelyek eredményeként jelenleg közel 100 ezer m2 területen áll rendelkezésre korszerű, konténeres árukezelésre alkalmas tároló. A bérraktárak kapacitása meghaladja a 80 ezer m2-t. A kikötőben egyszerre 22 hajó tud kikötni, illetve rakodni.

A Budapest Dokkban évente több, mint 1100 hajó, 23 ezer vasúti kocsi rakodik, a konténer forgalom megközelíti a 350 ezer TEU-t. A ro-ro terminálon csaknem 15 ezer magyarországi gyártású személyautót raktak hajóra.

Marján Miklós hozzátette, hogy a szabadkikötő területén továbbra is szinte korlátlanok a kapacitásbővítés lehetőségei. Előkészítés alatt áll Közép-Európa legnagyobb orvosi laboratóriumi épületének beruházása. A leendő bérlőkkel folyó tárgyalások több tízezer négyzetméternyi raktár-komplexum megépítéséről folynak, amelyek részeként az internetes kereskedelmet kiszolgáló fejlesztések is megvalósulnának. Ez utóbbi fejlesztés célja a Budapest Dokk Budapest első city-logisztikai központjává fejlesztése.

A DBS Kapurégió budapesti tanácskozásának második napján a résztvevők a következő 6 hónapra munkaprogramot fogadnak el az intermodalitás lehetőségeinek bővítésével, az együttműködés hatékonyságának javításával kapcsolatban.

 

További információk:

Szentgyörgyi Tibor

Vision Communications

Tel: +36-1-457-8200

email: tibor.szentgyorgyi@visioncomm.eu

 

A projekt a Duna Transznacionális Programból, az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatásával, az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.