A DSV a lanyhuló kereslet és a normalizálódó szállítási piaci környezetben működve stabil eredményeket ért el 2023-ban. A geopolitikai bizonytalanság és a folyamatos ellátási lánc zavarok közepette is a globális vállalat készen áll arra, hogy támogassa ügyfeleit, és fenntartja az általános piacot meghaladó növekedési ambícióját. A DSV több felvásárlással erős alapot teremtett a szerves növekedéshez, valamint a fúziók és felvásárlások továbbra is fontos része a stratégiájának.
A globális vállalatnál 2023-ban a bruttó nyereség 13,4%-kal csökkent, míg az üzleti tevékenységből származó eredmény (EBIT) 27,4%-kal csökkent 2022-hez képest. Ezek az eredmények a 2022-es rendkívüli eredmények után azonban megfeleltek a várakozásoknak. A globális kereskedelem általános visszaesése kedvezőtlenül hatott az Air & Sea (légi-tengeri) üzletágra, ahol az EBIT 33,1%-kal csökkent 2022-hez képest. A Solutions (raktárlogisztikai) üzletág EBIT-je 10,7%-kal csökkent, a Road (közúti) üzletág pedig a 2022-es eredményekkel megegyező EBIT-számokat produkált.
2024. február 1-jével Jens Bjørn Andersen, a csoport vezérigazgatója lemondott, és Jens H. Lund vette át a csoport új vezérigazgatói tisztségét. A vállalat hosszú távú utódlási tervével összhangban a DSV változtatásokat hajtott végre az Igazgatóságban és a Végrehajtó Bizottságában. Az új vezetőségi csapat a DSV stratégiai fókuszterületeinek megvalósításában fogja támogatni Jens H. Lundot. A geopolitikai bizonytalanság és a folyamatos ellátási lánc zavarok közepette a DSV készen áll arra, hogy támogassa ügyfeleit, és fenntartja az általános piacot meghaladó növekedési ambícióját.
A DSV 2030-ra vonatkozó rövid távú szén-dioxid-kibocsátási céljait az SBTi (Science Based Targets initiative) keretrendszer alapján jóváhagyta 2023-ban. Ezen ambíciók megvalósítása és a vállalat 2050-re vonatkozó nettó zéró kibocsátású kötelezettségvállalásának elérése érdekében a DSV dekarbonizációs ütemtervet dolgozott ki, amely felvázolja a dekarbonizációs céljai eléréséhez szükséges négy fő területet.
„A DSV 2023-ban a várakozásainknak megfelelően stabil pénzügyi eredményeket ért el. Egy olyan piacon, amelyet a szállítási szolgáltatások iránti csökkenő kereslet jellemez a legtöbb piacon, bebizonyítottuk, hogy képesek vagyunk alkalmazkodni a változó piaci feltételekhez, és elkötelezett munkatársaink továbbra is kiváló ügyfélkiszolgálást nyújtottak. A 2023-as év során örömmel jelentettük be, hogy kizárólagos logisztikai vegyesvállalatot hoztunk létre a NEOM Companyval, és folytattuk a hálózati szolgáltatásaink és iparági szakértelmünk megerősítésére irányuló munkát. Fontos előrelépést értünk el a fenntarthatósági törekvéseinkben is, és kidolgoztunk egy ütemtervet a szén-dioxid-mentesítési célkitűzéseink eléréséhez” – mondta február 1-jén Jens Bjørn Andersen, a vállalatcsoport addigi vezérigazgatója.
Hozzátette: „Ma lépnek hatályba a korábban bejelentett változások a vezetői csapatunkban, és ez az utolsó napom a csoport vezérigazgatójaként. Szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem az ügyfeleknek, beszállítóknak és partnereknek – és nem utolsósorban fantasztikus DSV-s kollégáimnak világszerte – a DSV-nek és nekem nyújtott támogatást és bizalmat az évek során. Jens Lund és a körülötte lévő erős csapat most készen áll arra, hogy átvegye az irányítást és folytassa a DSV útját, és mindenkinek a legjobbakat kívánom.”
Kilátások 2024-re
Az EBIT várhatóan 15 000-17 000 millió DKK között lesz. A Cégcsoport effektív adókulcsa várhatóan körülbelül 24% lesz. A kilátások 2024-re feltételezik a globális GDP 3% körüli és az Air & Sea (légi-tengeri) piacok 3-4%-kos növekedését. A DSV célja a nyereséges, a piacot meghaladó növekedés, de stratégiai növekedési kezdeményezéseiknek csak fokozatos hatása várható 2024-ben. A Road (közúti) üzletág esetében stagnáló vagy alacsony piaci növekedési ütemre számít, míg a Solutions (raktárlogisztika) piacán 2024-ben várhatóan magasabb növekedési ütemet érnek el. Továbbra is szorosan figyelemmel kísérik működésüket szervezetük egész területén, és ezzel összhangban igazítanak a kapacitásokon és a költségalapon. Feltételezik, hogy a devizaárfolyamok, különösen az amerikai dollár DKK-val szembeni árfolyama a jelenlegi szinten marad. A geopolitikai és makrogazdasági környezet továbbra is bizonytalan, ezért előre nem látható változások hatással lehetnek pénzügyi eredményeikre.