fbpx
GlobalData: Az ellátási lánc nyomása globális problémaként jelenik meg

GlobalData: Az ellátási lánc nyomása globális problémaként jelenik meg

A hajózást súlyosan érintette a geopolitikai feszültség
A GlobalData szerint a Teslát súlyosan érintette a szállítási eltérítés, az Airbus pedig azok közé tartozik, akik profitálnak a geopolitikai feszültségből.
A „vörös-tengeri válság” eszkalációja az Izrael és a Hamász között felfokozott geopolitikai feszültség közepette kétségtelenül tovagyűrűző hatásokat váltott ki a globális kereskedelemben és műveletekben.

Ez, mégpedig olyan geopolitikai robbanáspontokkal, mint a Panama-csatorna és a Dél-kínai-tenger, továbbra is átformálja a kereskedelmi dinamikát, és nyomás nehezedik a vállalatok logisztikai képességeire.

Ennek következtében a GlobalData szerint 2024 első negyedévében az ellátási lánc nyomása kiemelt aggodalommá vált a vállalatok számára világszerte.

A vezető adat- és elemző cég legfrissebb jelentése kiemeli a geopolitikai események globális ellátási láncokra gyakorolt ​​jelentős hatását, beleértve a megnövekedett szállítási költségeket és szállítási időket.

Youtube helyőrző
„A politikai instabilitás és a geopolitikai feszültségek továbbra is hatással vannak az üzleti működésre” – magyarázza Misa Singh, a GlobalData üzleti alapjainak elemzője.

„A regionális konfliktusok hatással vannak a beszállítókra és a vállalatokra a termékek beszerzése és szállítása során. A Dél-kínai-tengeren tapasztalható tartós feszültség szintén hozzájárult a fennakadásokhoz, és mivel ezek a zavarok átformálják a teherforgalmat, az áruszállítás késhet, ami a szállítási költségek megugrását eredményezheti.”

A Tesla a szállítási problémákkal küzdő cégek között
A Filings Trends and Signals 2024. első negyedévi jelentése, a GlobalData rámutat a Penguin Internationalra, mint olyan szervezetre, amely súlyos ellátási lánc megszakadást és költségnövekedést tapasztal a Vörös-tengeren keresztül szállító európai beszállítók miatt.

A másik oldalon az Airbus repülőgép-ipari, védelmi és biztonsági vállalat felfedi, hogy valóban profitált a viharos időszakból. Ennek oka a növekvő légi teherszállítási kereslet és árak a konténerhajók megnövekedett utazási idejének következtében a Vörös-tenger és a Panama-csatorna elzáródása miatt.

A hajózási társaságok most hosszabb útvonalakon vesznek részt a Jóreménység-fok, a Horn-fok és a Szuezi-csatorna körül, hogy eljussanak úti céljukhoz, és további nyomás nehezedik számtalan vállalatra.


A szállítási eltérítések hatással voltak a Tesla autógyártására. Kép: Tesla
Ezek a szállítási eltérítések, a Tesla berlini autógyárában történt gyújtogatás következtében, a Tesla termelésének leállítását eredményezték.

Ráadásul Panamában a csapadékhiány miatt csökkenteni kellett a Panama-csatornán áthaladó hajók számát.

Az SLP Resources Berhad, a környezetbarát műanyag csomagolóanyagok gyártója azok közé tartozik, akik panaszkodtak az Észak-Amerikából importált áruk késései és meghosszabbodott átfutási idejének miatt, bár a Közel-Keletről és az ázsiai-csendes-óceáni térségből származó szállítások változatlanok maradtak.

„A COVID-19 világjárványt követő évek zavarai és a geopolitikai feszültségek növelték a globális logisztika sebezhetőségét” – teszi hozzá Misa.

„Sok ellátási lánc fokozatosan kiterjedtebbé és összekapcsoltabbá vált, így ki vannak téve a fennakadásoknak és a késéseknek, a vállalatok pedig biztosan figyelemmel fogják kísérni a dolgok alakulását.”

******

Tekintse meg a Supply Chain Magazine legújabb kiadását, és iratkozzon fel globális konferenciasorozatunkra – Procurement and SupplyChain LIVE 2024.

******

A Supply Chain Digital egy BizClik márka.

Forrás: https://supplychaindigital.com/

írta: Tom Chapman