Kiemelkedő ügyfélelégedettség a Gebrüder Weiss vállalatcsoportnál

Ügyfélajánlási arány közel 97 százalék / Kiemelkedő teljesítmény iparági összehasonlításban

A Gebrüder Weiss ügyfelei kiemelkedően elégedettek a vállalat szolgáltatásaival, mutatja a vállalatcsoport legfrissebb globális kutatása, amelyben több mint 1.500 ügyfél vett részt Európából, Ázsiából és az Egyesült Államokból. Az eredmények kiemelkedően pozitívak, és megerősítik a vállalat piacvezető szolgáltatási minőségét, összhangban a 2022-es felmérés adataival. Az átlagos elégedettségi pontszám 1,87 – ahol 1 a „nagyon elégedett”, 6 pedig az „egyáltalán nem” –, ami javulást mutat az előző értékeléshez képest (2022: 1,88). Összességében a válaszadók 84 százaléka értékelte a céget 1-es vagy 2-es pontszámmal.

A kutatásban a Gebrüder Weiss kiemelt ügyfélszolgálata az értékesítést támogató csapattal együttesen 1,64-es csúcspontszámot ért el. További nagyszerű adat, hogy a raktárlogisztika teljesítménye is meggyőzte az ügyfeleket, kiemelték a vállalat gyors és zökkenőmentes projektmegoldásait (átlagos pontszám: 1,61), és a Gebrüder Weiss-t rendkívül innovatívnak értékelték (átlagpontszám: 1,91).

Ennek köszönhetően magas értéket kapott az ügyfélajánlási arány: a megbízók közel 97 százaléka mondta azt, hogy a Gebrüder Weiss-t ajánlaná, és több mint háromnegyedük (77,6 százalék) már ezt meg is tette. Iparági összehasonlításban a vállalat továbbra is rendkívül versenyképes: a válaszadók 31 százaléka értékelte a Gebrüder Weiss szolgáltatásait jobbra, mint versenytársakét, és körülbelül 63 százalékuk egyenrangúnak.

 

Fókuszban a digitalizáció és az ellátási lánc menedzsment

A felmérés nemcsak a hagyományos szolgáltatások erősségeit, hanem a digitális innovációk növekvő szerepét is kiemelte. Gebrüder Weiss a digitalizáció és az ellátási lánc menedzsment területén is kimagasló eredményeket ért el. A válaszadók közel fele használja a vállalat digitális ügyfélplatformját, a myGW-t,  Németországban pedig a használat elérte a 79 százalékot. A leggyakrabban használt funkciók közé tartoznak a platform közvetlen kommunikációs eszközei és az online ajánlatkérés, bár az ügyfelek további fejlesztési lehetőségeket is azonosítottak ezeken a területeken. Az ellátási lánc zavarainak kezelésével kapcsolatban a válaszadók különösen nagyra értékelték a Gebrüder Weiss időben történő kommunikációját, miközben kifejezték igényüket a még proaktívabb megoldási javaslatok iránt.

„Ez a tanulmány értékes betekintést nyújt ügyfeleink elvárásaiba. Egyértelműen látjuk, hogy tovább kell bővítenünk szolgáltatási folyamataink digitalizálását, és javítanunk szükséges az ügyfélkiszolgálást az ellátási láncban. Valós idejű adatok, folyamatos elemzés, személyre szabott konzultáció – ezek kulcsfontosságú pontok az átlátható, hatékony és rugalmas ellátási láncok biztosításához” – mondta Peter Schafleitner, a Gebrüder Weiss igazgatótanácsának tagja. Hozzátette, hogy a vevői elégedettség nem egyszeri eredmény, hanem egy folyamatos fejlesztési folyamat, amelyet a vállalat következetesen visz előre.

 

A tanulmányról
A felmérés 26 országban, 1.541 ügyfél részvételével készült, telefonos és online interjúk során. Az ügyfél-elégedettségi felmérést a dicall – Weiss Logistik Systeme GmbH, a Gebrüder Weiss leányvállalata végezte 2025 júniusa és augusztusa között.