A kutatás, amely áttekintést nyújt az egynapos kézbesítési szolgáltatások bevezetésével kapcsolatos kihívásokról és előnyökről, megállapítja, hogy a kiskereskedők közel egyharmada 10 százaléknál nagyobb bevételnövekedésről számolt be. A vezetők olyan előnyökre is hivatkoznak, mint a nagyobb vevői elégedettség (80 százalék), valamint az értékesítés (70 százalék) és a megtartási arány (66 százalék) növekedése.
Milyen további eredmények derültek ki?
Az egynapos kiszállítást kínáló vállalatok többsége (63 százalék) három éve vagy annál régebben kínálja ezt a szolgáltatást, 68 százalékuk pedig arról számolt be, hogy az egynapos kiszállítás ROI-ja (befektetés megtérülése) minden évben folyamatosan nőtt.
A vállalatok azt mondják, hogy a növekvő ROI olyan felismeréseket tesz lehetővé, amelyek segítik őket a következő döntések meghozatalában:
‣ Termék- és szolgáltatáskínálat (65 százalék)
‣ Az egynapos kiszállítás kiterjesztése új régiókban (59 százalék)
‣ Raktárterület (54 százalék)
‣ Elosztó létesítmények helyszínei (51 százalék)
‣ Logisztikai beruházások (45 százalék)
‣ Munkaerő (37 százalék)
Az egynapos kézbesítésre való átállás azonban magasabb működési költségeket jelent a legtöbb megkérdezett vállalat számára, akik innovatív árképzési stratégiák szükségességéről számoltak be ezen költségek mérséklése érdekében – számolt be a kutatás eredményeiről az Inbound Logistics.
Komoly kihívás a fuvarozóknak
Az egynapos kézbesítés egyike a logisztikai vállalatok nagy kihívásának – többek között erről is hallhattak előadásokat az érdeklődők a Magyar Logisztikai Egyesület (MLE) és a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) által
Last-Mile Logisztikai Konferencia néven rendezett egész napos szakmai rendezvényen, amin az autopro.hu is részt vett.
A városi logisztikai megoldások sokrétűségéről
ide kattintva olvashatnak, a logisztikai központok által generált forgalom hatásairól pedig
itt.
Forrás: autopro.hu