Úgy tűnik az elhúzódó járványhelyzetnek vannak előnyei is. A hirtelen felfutott és egyre nagyobb tételű, online vásárlásokkal az üzletek is csak nehezen tudnak lépést tartani már egy éve, szállítókapacitás és munkaerő terén. Ezért más megoldást kellett kesreni, ami minden szempontból hatékony és biztonságos.
A Nuro start up cégként indult 2016-ban, a két alapító a Google-nál dolgozott, az önvezető autó projektjén. Szegődött kollégáik olyan vállatoknál dolgoztak korábban, mint az Apple, az Uber, a Tesla vagy a General Motors. Az R1 még egy prototípus, 2017 decemberében indult első tesztútjára, emberi kísérettel. Kimondottan kis csomagok szállítására tervezték, eleve önvezető járműnek, szállítóeszköznek. A tesztek eredményeként a cég törzstőkéjét 2019 februárjában 940 millió dollárra emelték, majd 2020 nyarán már bemutatták a továbbfejlesztett változatot R2 néven. A jármű, a detroiti Roush autóipar beszállítóval közösen készült. Az előírt hatósági vizsgálatokat követően ez lett az Egyesült Államok legelső, teljes mértékben önvezető lassú járműve, amely megkapta az engedélyt az üzemszerű használathoz. A tesztek során nemcsak biztonságosan alkalmazkodott a forgalomhoz, de a váratlan útépítésnél sem jött zavarba, sávot váltott, besorolt a forgalomba és a lámpa nélküli útkereszteződéseket szintén könnyedén vette.
A Nuro R2 nemcsak nagy pontosságú GPS-szel rendelkezik, de elöl-hátul és mindkét oldalt éjjel-nappal látó kamerákkal, 360 fokos képalkotásra képes, az ultrahangos térérzékelővel, lidar-rendszerrel, s természetesen táblafelismerővel is fel van szerelve. A maximális sebessége 25 mérföld/óra, azaz pontosan 40 kilométer/óra. 31 kilowattórás az akkuja, 6,6 kWh a töltési sebesség, ez nem egészen öt órát jelent.
Kalifornia és Arizona már engedélyezte az autonóm járművek tartós tesztjét a 4,5 tonna össztömeg alatti kategóriában, legyen az személygépkocsi, furgon vagy pickup.
Össztömege 1150 kilogramm, a hasznos teherbírás 190 kilogramm, a raktere négyrekeszes, összesen 634 liter térfogattal és még hűtőfunkcióval is rendelkeznek, ha szükséges.
A robotfutár természetesen rablás ellen is védve van, automatikus riasztást ad, helymeghatározással, amit már lassan húsz éve alkalmaznak a tehergépkocsikon, vagy mobil egységgel, a kíséretlen konténer- és csereszekrény forgalomban.
A megrendelő nemcsak egy SMS-t kap, hanem a nyitó QR-kódot is okostelefonra és csak az a rekesz nyílik, ahol az ő áruja van. Árumennyiségtől függően négy vevőt tud kiszolgálni egy fuvarban.
A Nuro történetében a legfrissebb fejezet, hogy idén januárban többségi tulajdont szerzett benne a Woven Capital és megalapították a Woven Planet Group-ot, amely a Toyota leányvállalata és három fő kutatás-fejlesztési területe az automatizált járművek, az okos város és robotika. A hosszú távú üzleti stratégia ezek nélkül nem tudna megvalósulni, mert a Nuro nem lenne képes két év alatt, több mint ötezer autonóm szállítójárművet legyártani, a lehetséges igények alapján. Elsőként a Walmart szupermarket-lánc és a Domino’s Pizza jelezte, hogy ebben a robotizált formában kívánják megvalósítani a házhoz szállításokat, minél hamarabb.
Forrás: https://iho.hu