A DB Schenker, a világ negyedik legnagyobb logisztikai szolgáltatója belép az amerikai gépkocsis szállítási piacra. A német cég terjeszkedését az arany teherautó turnéja fogja népszerűsíteni (a fényképen).
A cég amerikai piacra lépésének reklámja keretében a DB Schenker az arany teherautó turnéját tervezi az Egyesült Államokban. Két járművezető, akik az arany járművet vezetik, sok államot fog meglátogatni, és útközben a potenciális ügyfelekkel találkozni. Az egész utat közvetítené a közösségi média.
Az arany teherautó útja akkor indul majd, ha a körülmények lehetővé teszik, főleg a COVID-19 járvány miatti korlátozások feloldásáról van szó. Az út befejezése után az arany teherautót hagyományos fuvarszolgáltatásokra használnák az Egyesült Államokban.
„Szeretnénk, ha mindenki tudná, hogy itt vagyunk” – mondta Joe Jaska, a DB Schenker amerikai régiójának közúti szállítmányozásért felelős alelnöke.
„És az a tervünk, hogy fejlesztjük a közúti szegmensünket az USA-ban 2021-ben és az utána következő években” – tette hozzá.
Eddig a DB Schenker az Egyesült Államokban nemzetközi fuvar- és raktározási szolgálatásokat nyújtott. A cég bizonyos közúti fuvarozási szolgáltatásokkal is foglalkozott, de ez a kikötőkbe és repterekre való szállításra korlátozódott, a tengeri és légi szállítás támogatásaként.
A cég jelenlegi terve a nemzetközi fuvaroktól függetlenüli műveletekre irányul az Egyesült Államokban, és határon túlnyúló fuvarokra is Kanadába és Mexikóba.
A „Freightwaves.com” amerikai portállal való beszélgetésben Jaska elmondta, hogy 2021-ben a DB Schenker részben outsourcing alkalmazását tervezi, hogy segítse a cég beindulását. De már jövő évtől kezdődne a német cég komoly terjeszkedése, amely a legnagyobb valószínűséggel akvizíciót fog jelenteni.
„A végső célunk, a víziónk kiterjedt hálózat birtoklása Észak-Amerikában, hasonló ahhoz, amilyennel rendelkezünk Európában. Nincs konkrét határidőnk, hogy ezt elérjük. Jelenleg a szervezeti növekedés szakaszában vagyunk, és a további perspektívában a legnagyobb valószínűséggel valamiféle átvételi- és akvizíciós tevékenységet fogunk végezni” – mondta el Jaska a „Freightwaves.com”-mal folytatott beszélgetésben.
A német fuvarozó belépései az amerikai piacra ideális pillanatban történik. 2020. tavasza óta a legtöbb teherautó tartalékban áll, és a fuvardíjak elég magas szinten állnak. Sőt, mi több, az elemzők arra számítanak, hogy a fuvar iránti kereslet továbbra is magas lesz a gazdaság fokozatos kinyitása miatt, a vállalkozóknak ígért támogatások miatt, valamint a kiskereskedők készleteinek feltöltésének szükségessé válása miatt.
A német fuvarozó az Egyesült Államokban FTL és LTL fuvarokat is tervez kínálni. A „Freightwaves” által megszólaltatott szakértők kiemelik, hogy a második szegmens az Egyesült Államokban nagyon komoly befektetési ráfordítást igényel a terminálhálózat kiépítése miatt. Ezen felül a helyi fuvarozókkal való együttműködésre, vagy azok átvételére lesz szükség. Bár úgy tűnik, hogy a DB Schenker, amelynek a tulajdonosa a német állam, kellene hogy rendelkezzen az esetleges beruházásokhoz vagy akvizícióhoz szükséges eszközökkel. Az amerikai szakértők véleménye szerint a DB Schenker akvizíciójának potenciális célja lehetne az XPO Logistics egy része, amely az utolsó mérföldön való kiszállítással foglalkozik.
Más kérdés az, hogy az Egyesült Államokban elég egyértelműen elkülönül az FTL és z LTL szektor, és ellentétben Európával, a cégek ritkán kínálják mindkét szolgáltatást.
Az Egyesült Államok és Észak-Amerika nem az egyedüli tengerentúli piac, amelyen a német cég terjeszkedik. Dél-Amerikában, ahol a DB Schenker már nyújt közúti fuvarozási szolgáltatásokat Brazíliában, a fuvarozó most az argentin és a chilei piacra való belépést tervezi.