Az utolsó elem beemelésével fizikailag is eggyé, így átjárhatóvá vált a műtárgy harmadik hídszerkezete. Heteken belül a vasúti vágány is kiépül: 68 év után hoznak létre új vágányt a Duna felett.

Jelentős mérföldkőhöz ért a Déli Körvasút fejlesztésének első üteme. Habár az utolsó hídelem beemelése a Duna magas vízállása miatt közel egy hónapot csúszott, február 18-án megfelelővé vált a vízállás a munkálatok megkezdéséhez. A beemelés a napokban le is zajlott, ezzel teljesen átjárhatóvá vált az új hídszerkezet, melyen a Déli összekötő vasúti híd harmadik vágánya halad majd át. A munkálatokból a hídtartozékok szerelése, a korrózióvédelem tökéletesítése, valamint a vasúti szakági munkák vannak már csak hátra, ezek azonban már csak az utolsó simítások. A fejlesztésnek köszönhetően az első vonatok még idén tavasszal átkelhetnek az új hídszerkezeten.

Elkészült a Déli összekötő vasúti híd új, harmadik hídszerkezete, tavasszal már vonatok is járhatnak majd rajta. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt.)
Elkészült a Déli összekötő vasúti híd új, harmadik hídszerkezete, tavasszal már vonatok is járhatnak majd rajta. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: NIF Zrt.)

Időközben megkezdték a középső hídszerkezet egyes tartozékainak bontását is: eddig az üzemi járdát és annak korlátját számolták fel, hamarosan azonban megkezdődik az acélszerkezet darabolása és elszállítása, mely az építéshez hasonlóan a vízről fog történni, a Clark Ádám és a Hebo lift-8 úszódaruk segítségével.

A Déli összekötő vasúti Duna-híd fejlesztését az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, a Déli Körvasút fejlesztésének részeként valósítja meg a kivitelező Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft., nettó 35 milliárd 921 millió 393 ezer 827 forintért.