Egy közös mesterséges intelligencia szövetség létrehozását jelentette be az ENSZ Iparfejlesztési Szervezete (UNIDO) és a Huawei Technologies Magyarországon, a fényeslitkei East-West Gate terminálon megrendezett Nemzetközi Vasúti- és Logisztikai Fórumon. A júliusban megalakuló Ipari és Gyártási Mesterséges Intelligencia Globális Szövetség célja, hogy elősegítse a mesterséges intelligencia-technológiák innovációját és alkalmazását az iparban és a gyártásban, valamint hogy fellendítse a digitális gazdaságot.
Nemzetközi Vasúti- és Logisztikai Fórumot rendeztek Fényeslitkén, az East-West Gate terminálon, amely Európa legnagyobb és legmodernebb szárazföldi intermodális terminálja, és az első 5G-technológia segítségével működő vasúti konténerátrakó Európában. A létesítmény ötmillió négyzetméteren terül el, beleértve a terminált, a raktárközpontot és fejlesztési területeket. Zou Ciyong, az UNIDO vezérigazgatója beszédében kiemelte:
„Mindannyian tanúi vagyunk annak, hogyan kapcsolódik össze a mobilkapcsolat és az ipari innováció. Az 5G a mesterséges intelligenciával és a felhő-alapú számítástechnikával kombinálva számos előnnyel jár a közlekedési és logisztikai szektorban. A munkahelyek hatékonysága és a munkakörülmények jelentősen javultak, ahogyan a telephely biztonsága is. Nőtt a nők részvétele a korábban férfiak által dominált munkakörnyezetben.”
Mivel a mesterséges intelligenciával kapcsolatos megoldások előnyei egyre jobban láthatóvá válnak az iparágakban, fontos a vállalkozások segítése a digitális térben.
„Ez az oka annak, hogy az UNIDO egyesítette erőit a Huaweijel és más globális cégekkel, hogy létrehozza az Ipari és Gyártási Mesterséges Intelligencia Globjális Szövetséget. A Szövetség célja, hogy platformként szolgáljon az együttműködéshez, a tudásmegosztáshoz és a legjobb gyakorlatok bemutatásához” – tette hozzá Zou.
Tálosi János, az East West Intermodális Logisztikai Zrt vezérigazgatója elmondta:
“Az East-West Gate intermodális terminál 2022 októberében kezdte meg működését. A terminálon évente 1 millió TEU (20 lábas konténer) konténert lehet gyorsan a széles és normál nyomtávú vágányok között átrakni, ami nagy hatékonyságot és biztonságot követel meg. Minthogy az 5G-technológia lehetővé teszi az összes belső kommunikációs rendszer és a technológiai eszközök összekapcsolását, a terminál magas szinten automatizált darui egyszerűen, távolról irányíthatók, és akár egészen finom mozdulatokra is képesek. Ez nagyban növeli a hatékonyságot miközben biztonságosabb munkakörnyezetet jelent az operátorok számára.”
“A projekt kulcsfontosságú mérföldkő az 5G-technológia magyarországi fejlődésében és a vasúti áruforgalom digitalizációjában egyaránt, a beruházás révén az EWG a digitális korszak vasúti logisztikai központjává vált” – tette hozzá Tálosi János.
Radoslaw Kedzia, a Huawei Europe alelnöke elmondta:
„Az East West Gate Intermodális terminál a közösségi értékteremtés története a különböző partnerek és elkötelezett befektetők kiváló együttműködésével. A létesítmény digitalizált, csúcstechnológiás megoldásai sok helyi fiatalt ösztönöznek arra, hogy helyben maradjanak. A munkavállalók átlagéletkora 23-25 év. Nagyfokú a biztonság, a környezet egészséges a dolgozók számára, nincsenek többé zord körülmények. A megoldás bizonyítja, hogy az 5G-t valóban alkalmazzák az európai intelligens vasúti szektorban a következő generációs digitális technológiák segítségével, melyek megoldják a közös problémákat és elősegítik a digitális átalakulást.”
Forrás: trans.info