A több mint háromezer tonnás szerelvény kilencven rakott konténert szállított Sławkówból Gdanskba.
A PKP Cargo SA, a PKP Cargo Connect, valamint a Maersk által szervezett és közlekedtetett tehervonat a Katowice közelében található, fontos intermodális csomópontnak számító Sławkow Euroterminalról indult el az ország északi részén, a Balti-tenger partján fekvő DCT Gdansk Terminalba. A konténereket a gdanski kikötőben aztán átrakták a Maersk egyik konténerhajójára. A szerelvény össztömege 3336 tonnát tett ki, ez a lengyel intermodális vasúti fuvarozásban új rekordnak számít.
A legtöbb intermodális tehervonat tömege általában kétezer tonna alatt marad. Az ekkora méretű és tömegű szerelvények összeállítása nem mindennapi, ezért különleges előkészületeket igényel: a PKP Cargónak az útvonal egyes szakaszaira speciális engedélyeket kellett megszereznie a PKP-tól. Sőt, a fuvar sajátosságai miatt a vasúti áruszállítónak speciális erőforrásokat kellett igénybe vennie a berendezések és a rakodási folyamatok tekintetében is. A felek megfelelő együttműködésével azonban megvalósulhatott Lengyelország történetének legnagyobb intermodális vonata, mely a hagyományos konténervonatokhoz képest is öt–kilenc százalékkal kisebb karbonlábnyomot hagyott maga után.
A PKP Cargo Connect és a PKP Cargo SA szerint a Maerskkel való együttműködés értékes a cégek számára, továbbá nagyon fontos az észak–déli irányú folyosón zajló konténerszállítás, valamint a szolgáltatások fejlesztése szempontjából is. A felek között évek óta meglévő kooperáció különböző projektekben valósul meg, e legutóbbi pedig a lengyelországi intermodális ágazat egyik zászlóshajójává vált. Az észak–déli folyosó nagymértékben a lengyel kikötőkbe vagy azokból elszállított árukra épít, ezért is fontos a világ egyik legnagyobb logisztikai szolgáltatójának számító Maerskkel való együttműködés – számol be a Rail Freight.
(Nyitókép forrása: PKP Cargo)