fbpx
Tavaly 183 000 tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Tavaly 183 000 tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 000 tonna légiáru fordult meg – közölte a repülőteret üzemeltető Budapest Airport január 18-án.

A közleményben kiemelték, 2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az utasforgalom éves szinten továbbra is csak a járvány előtti szint egyharmadát érte el, azonban az elmúlt néhány hónapot figyelembe véve, már a járvány előtti szint felét is meghaladta.

Ismertették, hogy tavaly – a 2020-as évvel összevetve – 20%-kal több, 4 622 882 utas, és 36%-kal több, 183 362 tonna légiáru fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. Kitértek arra, hogy európai viszonylatban a teljes 2021-es évről elmondható, hogy folyamatosan épültek vissza a légitársaságok kapacitásai. Az átoltottság növekedésével az utazási kedv és egyben a lehetőség is visszatért, hiszen az országok többsége a koronavírus elleni oltással rendelkezőknek szabad mozgást tesz lehetővé.

A közlemény szerint 2021-ben a legforgalmasabb utasforgalmi időszak november volt mintegy 730 000 utassal, míg a legkevesebb, 54 407 utast februárban regisztráltak a repülőtéren. Tavaly a legforgalmasabb útvonalak London, Amszterdam és Párizs voltak, ezeken az utasok 17%-a utazott. Bogáts Balázs, a Budapest Airport járatfejlesztési vezetője a közleményben hangsúlyozta: sikeresnek tekintik a tavalyi évüket, hiszen a járvány előtti városok 80%-át ismét be tudták kapcsolni járathálózatukba, és 18 új célállomást tettek Budapestről elérhetővé.

A szakember abban bízik, hogy a célállomások még hiányzó 20%-át idén vissza tudják építeni. A Budapest Airport közleménye szerint a légi áruszállítás területén 2021 több szempontból is jelentős év volt. Példaként említik, hogy minden idők legerősebb éve volt árumennyiség szempontjából, a Budapest Airport átlépte a 180 000 tonnás cargo álomhatárt. A jelentősebb áruforgalmat lebonyolító kelet-közép európai repülőterek közül – 2019-hez viszonyítva – a budapesti repülőtér árumennyisége növekedett a legnagyobb mértékben, szorossá téve ezzel a versenyt a régióban vezető szerepet betöltő Béccsel és Münchennel is. A Kína és Magyarország közötti légi áruforgalom is új szinteket ért el, hozzájárulva ezzel, hogy Magyarország Közép-Európa teherszállítási, logisztikai és elosztó központjává váljon.

Forrás: https://www.scmonitor.hu

Nyitókép: H.Szabó Sándor / MTI